بازگشایی دهمین مدرسه فردوس برین در روستای خوراسب

مراسم بازگشایی مدرسه خوراسب

روستای خوارسب استان آذربایجان

روستا خوراسب در فاصله‌ی ۶۳ کیلومتری شهر ارومیه در منطقه سرسبز سیلوانا محال مرگور قرار دارد. این شهر در جنوب غربی استان آذربایجان غربی و در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ارومیه و در دامنه ارتفاعات بلند، مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه و در قسمت میانی آن واقع شده است.

جمعیت این روستا ۵۶۵ نفر و شغل مردمان روستا کشاورزی و دامداری و کارگری می‌باشد. این روستا  ۱۳ دانش آموز دختر و ۲۹ دانش آموز پسر در کل ۴۲ نفر تحصیل می کنند. اهالی سیلوانه به زبان کوردی سخن گفته و سنی مذهب می باشند

مراسم کلنگ زنی ساخت روستای خوراسب

موسسه بنیاد برین با همراهی و همیاری خیرین مدرسه ساز طرح ساخت یک مدرسه در روستای خوراسب را مطرح کردند. بنا به گزارش مسئولین منطقه، این روستا فقط یک مدرسه در مقطع دبستان داشت اما با وجود همین امکانات کم مردمان بسیاری در این روستا با سواد و برخی از جوانان از تحصیلات بالا برخوردارند.

خیریه برین در مهر ماه سال 96 کلنگ زنی مدرسه‌ای 3 کلاسه را در روستای خوراسب آغاز کردند. این مراسم با حضور مهندس رحمانی مدیرکل نوسازی مدارس استان، مهندس حسین جمشیدیان مدیرعامل خیریه نیکوکاری برین شمیرانات، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز، بخشدار، مدیر آموزش و پرورش سیلوانا، خیر اهدا کننده‌ی زمین مدرسه و اهالی روستای خوراسب برگزار شد. مساحت زمین اهدائی جهت تاسیس مدرسه ۱۹۰۰ متر مربع می باشد.

مراسم افتتاحیه مدرسه 3 کلاسه در روستای خوراسب

در آذر ماه 1398 و پس از دو سال این مدرسه مراحل پایانی ساخت خود را طی کرد و آماده بازگشایی و هدیه به دانش‌آموزان عزیز این روستا شد.

اما در این شادی بزرگ می‌بایست تمامی اهالی روستا نیز سهیم باشند و به مناسبت این فضای آموزشی جدید، گرد هم آیند.

به همین منظور در تاریخ 13 آذر 1398 مراسم افتتاحیه دهمین مدرسه خیرساز فردوس برین، با حضور مدیر عامل محترم بنیاد خیریه برین شمیرانات، جناب آقای مهندس جمشیدیان، مدیر محترم آموزش و پرورش منطقه، امام جمعه و اهالی محترم روستای خوراسب برگزار گردید.

این مراسم با فضایی گرم و صمیمی، فرصتی برای تقدیر و تشکر از همراهان این پروژه به وجود آورد و همچنین فرصتی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای آموزشی جدیدشان را نیز فراهم کرد.

جزئیات مدرسه 3 کلاسه فردوس برین شماره 10

تمامی کلاس‌ها به میز و صندلی استاندارد، تخته وایت برد و پرده نمایش تجهیز شده‌اند و کلیه جزئیات یک مدرسه مجهز و امن در آن رعایت شده است.

به علاوه در ساخت این بنای آموزشی تمامی استاندارهای ساخت و ساز رعایت شده و مطابق با اصول ایمنی و ضد زلزله می‌باشد.

محوطه این مدرسه 3 کلاسه، وسعت کافی داشته و به لطف طبیعت زیبای این روستا، محلی مناسب برای تفریح دانش آموزان در زمان استراحت خواهد بود.

آیین مدرسه سازی با بنیاد خیریه برین

ساخت بنای آموزشی و مدرسه سازی جزو کارهای نیکی است که تا سالیان سال ماندگار خواهد بود و بدون شک ساخت محلی برای تحصیل و پرورش فرزندان ایران زمین در هر کجای این کشور و البته آموزشی اصولی و بی‌نقص در آینده روشن جامعه تاثیر مستقیم خواهد داشت پس چه زیباست که در این راه قدم برداریم و در ارتقا آموزش فرزندان ایرانمان مشارکت نماییم.

تنها و تنها هدف بنیاد خیریه برین، رشد و توجه به آموزش اقشار کم توان جامعه است تا با محرومیت‌زدایی کمک کنند تا برابری آموزشی در کشور عزیزمان برقرار گردد و همه کودکان و نوجوانان از حداقل حق خود در جامعه برخوردار باشند.

امید است تا هر روزه به همیاران و همراهان برین افزوده شود و دیگر هیچ روستایی از این کشور با کمبود مدرسه مواجه نباشد. به امید آن روز زیبا….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *