ساخت مدرسه در روستای آبگرمک خوزستان

مدرسه در روستای آبگرمک

یکی از پروژه‌های بنیاد برین در سال ۱۳۹۶ کلنگ‌زنی ساخت مدرسه در روستای آبگرمک خوزستان بود. این مدرسه در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد و دارای ۳ کلاس درس خواهد بود.

روستای کوچک و زیبای آبگرمک یکی از روستاهای شهرستان باغ‌ملک واقع در استان خوزستان است. این روستای کوچک همجوار شهر صیدون می‌باشد. ساکنین این روستا حدود ۴۵۰ نفر که در قالب ۸۰ خانوار زندگی می‌کنند. در بین این تعداد حدود ۴۳ دانش آموز دختر و پسر در سنین مختلف تحصیلی هستند

ساخت مدرسه آبگرمک خوزستان

امکانات در روستای آبگرمک خوزستان

در این روستای کوچک مدرسه‌ای وجود نداشت تا کودکان در آنجا به تحصیل بپردازند. مدرسه‌ای که در آن درس میخوانند در بیرون از روستا و در مرکز شهر واقع شده بود این کودکان با شور و شوق زیادی هر روز این مسیری طولانی را تا مرکز شهر طی می‌کردند تا به مدرسه برسند خیلی از آنها در این مسیر خسته می‌شدند.

همین امر باعث می‌شد تا از مدرسه رفتن و درس خواندن دلسرد و بعضی از آنها ترک تحصیل کنند. فاصله روستا تا مرکز شهر که مدرسه در آنجا واقع شده بود چیزی حدود ۵ کیلومتر بود خیلی از این بچه‌ها این مسیر را پیاده طی می‌کردند این راه طولانی بچه‌ها و حتی خانواده‌های آنها را خسته و نگران کرده بود.

مدرسه سازی یکی از بزرگترین و با ارزشترین کارهایی است که یک انسان خیر می‌تواند انجام دهد هیچ سعادتی بالاتر از این نیست که امکاناتی را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان این مرز و بوم به یادگیری علم و دانش بپردازند. با مدرسه سازی، فرهنگ و دانش در کشور عزیزمان رواج پیدا می‌کند و این تاثیرش در آیندگان نشان داده خواهد شد.

موسسه بنیاد برین با کمک خیرین عزیز به این امر مهم پرداخته و  و مدرسه‌ای ۳ کلاسه در روستای آبگرمک صیدون را با کمک خیرین مدرسه ساز بنا کرده است.

کلنگ زنی ساخت مدرسه در روستای آبگرمک

در دی ماه سال ۹۶ مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه ۳ کلاس روستای آبگرمک با حضور ۲ تن از بانیان این امر خیر، معاون سازمان نوسازی مدارس برخی از خدمتگزاران بنیان برین و دانش آموزان آن روستا برگزار شد.

زیر بنای این مدرسه حدود ۶۰۰ متر مربع بوده که متعلق به اداره آموزش پروش منطقه می‌باشد. تا به امروز ۵۰ درصد از ساخت بنای این مدرسه پیش رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *