ساخت مدرسه در روستای کهن کهور

photo_۲۰۱۸-۱۲-۱۲_۱۵-۵۳-۵۷

موسسه بنیاد برین یکی از بزرگترین خیریه‌های مدرسه‌ساز است که به لطف خیرین محترم توانسته بیش از ۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور الالخصوص در مناطق محروم و روستاها بسازد. یکی از پروژه‌های این موسسه ساخت مدرسه کهن کهور است.

هدف موسسه برین در ساخت مدرسه چیست؟

هدف اصلی این بنیاد از مدرسه سازی ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی کودکان این سرزمین است. در کشور ما هستند روستاهایی که با وجود پیشرفت تکنولوژی و علم، هنوز محروم مانده‌اند از پیش پا افتاده ترین امکانات. بسیاری از روستاها هستند که هنوز از امکاناتی چون برق، آب لوله کشی برخوردار نیستند چه برسد به مدرسه و تحصیل کودکان. خیریه بنیاد برین گروهی از همکاران خود را برای تحقیق به روستاها و شهرهای محروم می‌فرستد.

این گروه، مناطقی که از داشتن مدرسه محروم هستند و یا مدارس فرسوده‌ای که از نظر امنیتی مناسب کودکان نیستند را شناسایی می‌کنند و به موسسه اطلاع می‌دهند در مرحله بعد از تحقیقات، موسسه با کمک خیرین مدرسه ساز شروع به ساخت مدارس در آن منطقه می‌کنند تا کودکان و نوجوانان این مرز و بوم از طبیعی‌ترین حق خود یعنی تحصیل برخوردار شوند.

ساخت مدرسه ۳ کلاسه در روستای کهن کهور

چهاردهمین پروژه خیریه برین ساخت مدرسه 3 کلاسه در روستای کهن کهور در شهرستان مهرستان واقع در استان سیستان و بلوچستان است. شهرستان مهرستان با ۴۲/۶۱ طول جغرافیائی و ۱۸/۲۷ عرض جغرافیائی در ۹۸ کیلومتری سراوان ۶۰ کیلومتری سیب و سوران، ۱۲۰ کیلومتری ایرانشهر، ۱۲۰ کیلومتری سرباز و ۱۴۵ کیلومتری خاش قرار دارد و از طریق شهرستان سرباز به بندر چابهار ارتباط دارد. شغل زنان و مردان در این روستا گاها دامداری می باشد، زنان در کار سوزن دوزی ، حصیر بافی، قالی بافی و.. نیز مهارت دارند که معمولا از این راه امرار معاش می‌کنند. اکثریت ساکنین از اهل تسنن هستند.

مراسم کلنگ‌زنی مدرسه‌ی روستای کهن کهور

کلنگ زنی مدرسه ۳ کلاسه روستای کهن کهور توسط مدیرعامل محترم بنیاد برین جناب آقای جمشیدیان و مسئولین مربوطه شهرستان برگزار شد.

ظرفیت این مدرسه 3 کلاسه حدود ۱۰۰ دانش آموز است که تعداد دانش آموزان این روستا ۳۳ دانش آموز دختر و ۴۱ دانش آموز پسر می‌باشد.

این مدرسه در حال حاضر از نظر فیزیکی ۷۰ درصد مراحل را طی کرده است. هزینه ساخت این مدرسه بطور کامل توسط این بنیاد تقبل گردیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *