مدرسه سبز ۶ کلاسه خیری با همکاری بنیاد برین در سیستان و بلوچستان

بازگشایی مدرسه رمین چابهار

کلنگ زنی ساخت مدرسه سبز در روستای رمین 

اواخر اسفند ماه ۹۷ در روستای رمین شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، کلنگ زنی ساخت دو مدرسه ۶ کلاسه دخترانه و پسرانه زده شد. این مراسم با حضور مسئولین مربوطه منطقه، خیر محترم و نمایندگان بنیاد برین برگزار شد.

هزینه ساخت این مدارس که مبلغی حدود یک میلیارد دویست تومان می‌باشد از طرف خیر محترم پرداخت و مقرر گردیده شده است نام هرکدام از مدارس به نام‌های زنده یاد سرکار خانم راضیه بیگم سجادی و زنده یاد آقای غلامرضا چهارباغی نامگذاری شود.

مدرسه سبز دوست دار محیط زیست

ساخت این گونه مدارس به روش صنعتی سازی و با سیستم LSF طراحی و ساخته می‌شوند. این مدارس به دلیل استفاده از مصالح دوست دار محیط زیست، روش طراحی معماری و اجرای بدون تخریب محیط زیست به مدارس سبز مشهور هستند.

در ساخت این مدارس دیوارها و سقف ساختمان از مواد مرغوب استفاده شده که از نظر ایستایی و مقاومت و از سویی دیگر از لحاظ عایق کاری، ایمنی و مصرف انرژی در آنها به خوبی رعایت شود. این مهم به واسطه یکی از نوآوری‌های به کار رفته که بتن فوق سبک پرکننده به جای پلاستوفوم یا پشم سنگ در جداره دیوارها، به انجام رسیده است.

یکی از ویژگی‌های بارز این نوع ساخت ساز، کاهش وزن سازه تا ۵۰درصد و بالا بردن مقاومت آن در برابر زلزله و آتش سوزی است.

مدرسه چابهار                مراحل ساخت مدرسه رمین

مشخصات زیر بنای ساخت مدارس سبز روستای رمین چابهار

مساحت زیر بنای این مدارس ۳۲۰۰ متر مربع بوده که مساحت هر ۶ کلاس ۵۰۰ متر مربع بوده است. ظرفیت این ۶ چیزی حدود ۱۸۰ تا ۲۴۰ دانش آموز است.

بازگشایی

پروژه خیری 6 کلاسه ابتدایی با حضور مسئولین محترم و خیر فرهیخته و نیک اندیش و معلم گرامی سرکار خانم بهجت چهارباغی و نماینده بنیاد نیکوکاری برین شمیرانات در تاریخ 1399/11/26 افتتاح گردید. بدینوسیله بنیاد نیکوکاری برین شمیرانات از تلاش های ارزشمند این بانوی ارجمند تشکر و تقدیر می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *