ساخت مدرسه ۹ کلاسه در بروجرد لرستان

Untitled-10

شهرستان بروجرد که در استان لرستان واقع شده است دومین شهرستان پرجمعیت لرستان و سی و هشتمین شهرستان بزرگ ایران به حساب می‌آید. جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۰، ۲۱۶۸۰ نفر بوده است. بدیهی است که بخش بزرگی از این جمعیت بیست و یک هزار نفری را دانش آموزان تشکیل می‌دهند بر این اساس و با در نظر داشتن آمار دانش آموزان بروجرد مدرسه‌های این شهرستان باید امکان گنجایش فرزندان این خطه را داشته باشند اما گزارش‌های رسیده حاکی از این است که کمبود مدرسه در برخی مناطق این شهرستان وجود دارد. یکی از این مناطق شهرک اندیشه بروجرد است.
شهرک اندیشه از توابع شهرستان بروجرد است که در این شهرک، مسکن مهری بنا شده است. بنابر ضرورت، بنیاد برین تصمیم به ساخت مدرسه‌ای ۹ کلاسه در مسکن مهر شهرک اندیشه بروجرد را در دستور کار خود قرار داده است.

نیاز به مدرسه در شهرک اندیشه شهرستان بروجرد

با پیگیری‌ها و تحقیقاتی که توسط بنیاد خیریه برین به انجام رسیده در منطقه مسکن مهر شهرک اندیشه این شهرستان، نیاز به ساخت مدرسه در مقطع دوره اول و دوم متوسطه بیش از سایر مقاطع احساس می‌شد. دانش آموزان دوه دوم متوسطه مسکن مهر شهرک اندیشه، بدلیل کمبود فضای آموزشی نزدیک به محل زندگی‌شان به اجبار یا به مدارس دورتر می‌رفتند و یا مدرسه‌های متوسطه این منطقه بیش از ظرفیت خود پذیرای دانش آموزان دوره متوسطه بودند.
حال با مدرسه سازی در این منطقه مشکلات و مصائب گذشته برطرف خواهد شد و دانش آموزان عزیز شهرک اندیشه می‌توانند از فضای آموزشی جدید بهره‌مند شوند.

جزئیات ساخت مدرسه ۹ کلاسه در شهرک اندیشه بروجرد

پس از جستجوهای بسیار توسط برین، در نهایت زمینی مناسب، به متراژ ۴۲۰ متر مربع برای ساخت این مدرسه انتخاب گردید. این فضا برای ساخت مدرسه به تعداد ۹ کلاس کاملا مناسب است.
مراسم کلنگ زنی مدرسه ۹کلاسه در مقطع دبیرستان با حضور جناب آقای  دکتر حافظی ” ریاست محترم مجمع خیرین مدرسه ساز کشور”، نماینده بنیاد برین و جمعی از مسولین استانی برگزار شد.

لازم به ذکر است که این مدرسه برای هنرستانی دخترانه بوده که میزبان دانش آموزان دختر دوره اول و دوره دوم متوسطه می‌باشد. هنرستان فوق گنجایش کافی را برای تحصیل ۲۱۰ دانش آموز دختر را داراست.

در حال حاضر این هنرستان دخترانه در اواسط ساخت بوده و در حدود ۶۰ درصد از بنای آن ساخته شده است. با تکمیل ۴۰ درصد باقی مانده هنرستان دخترانه شهرک اندیشه در آینده‌ای نه چندان دور آماده استفاده دختران این منطقه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *