کمک‌رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

سیل سیستان و بلوچستان

این روزها موجی از خبرهای بد و ناگوار را می‌شنویم، از خبر سقوط هواپیمای اوکراین تا سیل بی‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بسیاری از خبرهای ناگوار دیگر همگی حال این روزهای ما مردم ایران را دگرگون کرده‌اند. در میان همه این خبرهای بد و غم‌انگیز، مردم ایران حس هم‌نوعی خود را فراموش نکرده و در کنار مردم نجیب سیستان و بلوچستان با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود ایستادند و اینگونه با آنها، ابراز همدردی کردند.

مثل همیشه بنیاد خیریه برین نیز پل ارتباطی میان هموطنان ایرانی بود و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و انتقال آنها به مناطق آسیب دیده، به مردم این استان نشان داد که همه ایران قلبشان برای سیستان و بلوچستان می‌تپد.

همانطور که در خبرها نیز شنیده‌اید، سیل بخش عظیمی از جنوب این استان را در برگرفته و خانه، زمین‌های زراعتی و دام مردم همیشه محروم سیستان و بلوچستان را از بین برد. شاید ندانید که بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان محل سکونت امنی و مستحکمی ندارند و در کپرها سکونت دارند و این سیل ناگوار سبب شد تا کپرها و آشیانه آنها به طور کامل ویران و نابود شود.

با وقوع این حادثه نیاز مبرمی به لوازم بهداشتی، گرمایشی، آب معدنی، مواد خوراکی و لباس  گرم و غیره در این منطقه احساس می‌شد و برین با اعلام فراخوانی در صفحه اینستاگرام خود لزوم ارسال این اقلام را به طور همگانی اطلاع‌رسانی کرد.

جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی توسط برین

نمایندگان برین برای یاری در استان سیستان بلوچستان حضور داشتند و هر لحظه نیازمندی‌های منطقه را به این بنیاد اطلاع می‌دادند. با اطلاع‌رسانی برین در صفحه اینستاگرام و همیاران خیر خود، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای این بنیاد خیریه ارسال شد و در زمانی اندک پس خرید مایحتاج و بسته‌بندی آنها، به همراه کمک‌هایی از طرف این بنیاد به منطقه ارسال شدند.

طی هماهنگی با نمایندگان خارج از کشور، شماره تماسی نیز برای جمع‌آوری کمک‌های ایرانیان خارج از کشور نیز اعلام گردید و طی 24 ساعت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی داخل و خارج ایران، به حساب برین واریز شد.

۷۰ میلیون از این کمک‌های نقدی صرف خرید دارو و مابقی آنها برای خرید مایحتاج، مواد غذایی و تانکر آب هزینه گردید.

داروها، مواد خوراکی و بهداشتی خریداری شده، پس از بسته‌بندی آماده ارسال به منطقه شدند. اقلام خوراکی شامل کنسرو، تن ماهی، روغن، ماکارانی و …. بودند که توسط نمایندگان برین در استان به انبار هلال‌احمر سیستان و بلوچستان تحویل داده شد و با نظارت نمایندگان برین میان مردم سیل‌زده توزیع گردیدند.

با توجه به اینکه ساخت منبع‌های آب به زمان نیازمند است به کارگاهی در این استان سفارش داده شده است تا هر روزه تعدادی مشخصی از آنها تحویل داده تا در مناطق مختلف توزیع شوند. این گونه تمامی کمک‌های نقدی و غیر نقدی برین و مردم عزیز ایران، به دست آسیب دیدگان سیستان و بلوچستان رسید.

ادامه ارسال کمک‌های مردمی به سیستان و بلوچستان

هم اکنون عده زیادی از مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در چادرها زندگی می‌کنند و همچنان نیز به یاری ما نیازمندند. جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها به این منطقه در بنیاد خیریه برین ادامه دارد.

نیاز به پتو، لباس گرم، مواد خوراکی و بهداشتی و دارو در اولویت قرار داشته، اگر می‌خواهید شما نیز در این کار خیر سهمی داشته باشید می‌توانید کمک‌های غیر نقدی خود را به بنیاد خیریه برین به آدرس بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی، کوچه ۱۴، پلاک ۱۴، واحد ۲ ارسال نمایید و یا برای هماهنگی با این نهاد، با برین تماس حاصل فرمایید.

برای واریز کمک‌های نقدی نیز می‌توانید مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 6219861016580739 و یا شماره حساب 1-81022261600-815 نزد بانک سامان واریز نمایید.

همراه برین، در کارهای نیک سهیم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *