برگزاری سری سوم کارگاههای هنر درمانی

روابط عمومی :

هنر درمانی روش مناسب و آسانی است که کودکان می توانند از طریق آن، احساسات و تفکرات خود را نشان  دهند، زیرا آن ها به طور سرشتی هنرمند و خلاق اند. برای یک کودک خردسال آسان تر است که احساساتش را به کمک مداد شمعی و ماژیک هایش بیان کند تا اینکه در قالب واژه ها به زبان بیاورد.

پرسش و پاسخ ممکن است کودکان را ترسان و نگران کند، به ویژه زمانی که ناچار شوند برای توضیح مطلب یا حسی از دایره ی واژگان محدود و ناچیز شان بهره بگیرند. به همین دلیل، هنر درمانی راهکاری سودمند و موثر برای برقراری ارتباط است و می تواند جای سخن گفتن و توضیح دادن را بگیرد. این روش، به ویژه در رویارویی با رخدادهای ناگواری که برای کودک پیش می آیند، بسیار موثراست.

وقتی کودک رخداد بسیار تلخی را تجربه می کند، این تجربه در ناخودآگاه او ثبت می شود و در آینده اش تاثیر می گذارد. سخن گفتن درباره ی چنین رخدادها و موضوع هایی برای کودکان آسان نیست، به ویژه هنگامی که از لحاظ عاطفی به شدت درگیرند. با بهره گیری از هنر درمانی، کودک می تواند احساسات پنهان خود را آشکار کند و کارشناس هنر درمانی از آن پس خواهد توانست به درمان رنج ها و مشکلات کودک بپردازد.

آیا هنر درمانی به راستی به کودکان کمک می کند؟

هنر درمانی می تواند با شیوه های متفاوت و در موقعیت های گوناگون به کودکان کمک کند. نمونه هایی در این باره را در زیر می بینید. البته امکانات هنر درمانی به این نمونه ها محدود نمی شود:

هنر درمانی برای رفع مشکلات روحی -روانی در کودکان بسیار موثر است.

هنر درمانی می تواند به کودک این امکان را بدهد که در باره ی مرگ پدر، مادر، برادر یا خواهر خود گفت و گو کند.

هنر درمانی به کودکانی که دشواری هایی در یادگیری دارند، کمک می کند.

هنر درمانی می تواند به کودکانی که با  مشکلات عاطفی رو به رو هستند، یاری دهد.

هنر درمانی می تواند به کودکان در فعالیت های ذهنی و شناختی شان کمک کند.

هنر درمانی می تواند به کودکانی که دچار بدرفتاری و سوء استفاده شده اند، کمک کند تا درباره ی سوءاستفاده ی جسمی و جنسی از خود، گفت و گو کنند.

هنر درمانی می تواند به کودکان سرطانی کمک کند.

هنر درمانی می تواند برای بهبود کودکان اسکیزویید مورد استفاده قرار گیرد.

این ها تنها جنبه های محدودی از امکانات هنر درمانی در کمک به کودکان اند. هنر درمانی همچنین می تواند کودکان را در دستیابی به خود آگاهی، رهایی از اضطراب و نگرانی، رویارویی با اختلالات یادگیری، اوتیسم و دیگر تجربه های تلخ یاری دهد.

به یاری هنر درمانی،کودک درمان هایی هماهنگ با نقاط قوت و ضعف و علایق خودش دریافت می کند. این فرآیند درمانی به کودکان در همه ی گروه های سنی و نژادی کمک می کند.کارگاه‌های آموزشی یادشده ، به‌صورت جلسات دو ساعته در تابستان 96 در حال برگزاری است. لازم به ذکر می باشد دانش‌آموزان  شرکت‌کننده در این کلاس‌ها با توجه به نیازسنجی بخش روانشناسی و ارزیابی روانشناختی خانواده انتخاب شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *