دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید

آشنایی با ویروس کرونا

پس از انتشار خبر ویروسی خطرناک در کشور چین و مرگ چندین تن بر اثر ابتلا به آن که تمام دنیا را نگران کرده است، حالا خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و به دنبال آن فوت چند هموطن، دلهره و نگرانی را به خانه همه ما آورده و باز هم موضوعی جدید آرامش را از ایرانیان سلب کرده است.

اما نداشتن آرامش و استرس فراوان راه چاره نیست، چه بسا سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. راه گذار از این چالش بیماری‌زا تنها و تنها حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی است.

توصیه اکید داریم اگر حضور شما در بیرون از خانه ضروری نیست، در خانه بمانید و یا در صورت خروج از خانه به نکاتی که در تصاویر آمده است توجه نمایید. این تصاویر حاوی مواردی است که آگاهی لازم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را گوش زد کرده است. همچنین نکاتی که لازم است در صورت برخورد با فرد مبتلا رعایت نمایید.

پیشگیری از ویروس کرونا در سفر

توصیه همه پزشکان و کارشناسان، ماندن در خانه و عدم رفت و آمد در مناطق شلوغ است بنابراین اگر سفری در پیش دارید که رفتن شما ضرورتی ندارد حتما حتما آن را کنسل کنید اما چنانچه باید از شهر خارج شوید نکات بهداشتی زیر در حین سفر را رعایت نمایید تا از ابتلا به این ویروس در امان باشید.

افزایش مقاومت بدن در برابر کرونا

ضمن رعایت تمامی نکات بهداشتی، داشتن سیستم ایمنی سالم و قوی به همه ما کمک خواهد کرد تا به راحتی با این ویروس مقابله کنیم. پس به جای ترسیدن که خود سبب کاهش مقاومت ایمنی بدن خواهد شد، همواره با حفظ آرامش مواد خوراکی زیر را در رژیم غذایی خود و خانواده گنجانده و بدن‌تان را از آسیب‌ها حفظ نمایید.

دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برابر کرونا ویروس

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آشنایی با این ویروس و نحوه مراقبت و پیشگیری از ابتلا به آن، دستورالعمل کشوری کورونا ویروس جدید (nCOV-2019) را منتشر کرده است. این دستورالعمل شامل مراقبت، کنترل عفونت و مواد ضدعفونی کننده، تشخیص آزمایشگاهی، درمان و ارجاع بیماران مشکوک، محتمل و قطعی و توصیه‌های سلامت محیط و کار است که در قالب فایل PDF می‌توانید آن را دریافت کرده و از نکات جامع و کاربردی آن بهره‌مند شوید.

با آرزوی سلامتی برای هم‌میهنان و گذر از این ویروس خطرناک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *