ساخت دو مدرسه سه کلاسه در چهار محال و بختیاری

مدرسه سازی در خسرو آباد

بنیاد برین و همیاران این بنیاد، باری دیگر خبر خوش مدرسه سازی در گوشه‌ای دیگر از وطن پهناورمان را نوید دادند، این بار ساخت مدرسه در چهار محال و بختیاری.
اگر از خیرین و یا دنبال‌کننده‌های پرژوه‌های برین باشید می‌دانید که در جای جای ایران مدرسه‌های بسیاری هستند که به تلاش خیرین مدرسه ساز و با نام خیریه برین، یا به اتمام رسیده و یا در دست ساخت‌اند. این دو مدرسه نیز جزو یکی از صدها پروژه این بنیاد است که جزئیات آن را برایتان شرح خواهیم داد.

هر یک از پروژه‌های ساخت مدرسه که در برین برنامه‌ریزی و سپس در مرحله اجرا قرار می‌گیرد و همچنین لزوم ساخت این مدارس در استان‌های و شهرستان‌های مختلف، همگی پس از تحقیقات فراوان در سطح شهر و روستاست. هدف برین از تحقیقات در این مناطق، برطرف نمودن نیاز دانش آموزان آن منطقه است. اگر چه نمی‌توان به طور کامل نیاز کودکان و نوجوانان سراسر ایران به کسب علم را به طور کامل برطرف نمود اما امید نهادهایی همچون بنیاد برین، بر این است که با تلاش و یاری هموطنان بتوانیم بخش اعظمی از این نیازها را پاسخگو باشیم. بر همین اساس و با در نظر داشتن کمبود مدرسه در استان چهار محال و بختیاری، تصمیم به ساخت دو مدرسه سه کلاسه در روستاهای خسرو آباد (کوهرنگ) و قلعه سما لردگان در دستور کار این بنیاد قرار گرفت.

ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای خسرو آباد

روستای خسرو آباد که از توابع شهرستان کوهرنگ محسوب می‌شود بر طبق آخرین سرشماری انجام شده دارای ۲۴۰ نفر جمعیت می‌باشد. بخش قابل توجهی از ساکنین این روستا کودکانی هستند که مشغول به تحصیل و یا آماده تحصیل می‌باشند بنابراین ساخت مدرسه در خسرو آباد کوهرنگ یکی از واجبات به حساب می‌آید.

با تصمیم برای ساخت مدرسه در این استان، در نهایت مدرسه‌ای سه کلاسه در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۷ به مرحله کلنگ زنی رسید. این مدرسه برای مقطع ابتدایی ساخته می‌شود. در آینده‌ای نزدیک در این فضای آموزشی ۲۵ دختر و ۳۵ پسر قادر به تحصیل و کسب علم هستند. هم اینک ۷۵ درصد از مدرسه سه کلاسه خسرو آباد کوهرنگ، ساخته شده است و تنها ۲۵ درصد از آن باقی مانده تا این مرکز آموزشی افتتاح گردد.

ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای جهرب منج لردگان (قلعه سما)

روستای جهرب که دهستان منج واقع شده است جزو شهرستان لردگان می‌باشد. این روستا ۲۴۶ نفر جمعیت دارد که بر اساس تحقیقات خیریه برین، نیاز به ساخت مدرسه در جهرب وجود دارد. همزمان با کلنگ زنی مدرسه خسرو آباد مدسه سه کلاسه‌ای در جهرب نیز کلنگ خورد. کلنگ زنی دو مدرسه هر دو در یک روز یعنی ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ با حضور نمایندگان بنیاد برین و مسئولین مربوطه روستا انجام گرفته است.

ساخت این مرکز آموزشی براساس سه کلاس درس در مقطع ابتدایی برنامه ریزی شده است که برای ۱۷ دختر و ۳۳ پسر آماده می‌گردد. هم اکنون ۸۰ درصد بنای ساختمان مدرسه جهرب مندج یا قعله سما ساخته شده است و تا افتتاح آن فاصله زمانی بسیاری نیست.

ساخت مدرسه در چهار محال و بختیاری با هدف ارتقا آموزش فرزندان روستاهای خسرو آباد و جهرب بنا خواهد شد. تمام کوشش برین و خیرین مدرسه ساز این بنیاد بر این است تا دانش آموزان این دو روستا نیز همچون دیگر روستاهای کشور مانند مسجد سلیمان، خوراسب آذربایجان، بیمنجگان و… که در مدرسه‌های ساخته شده توسط بنیاد برین آموزش می‌بینند، از تحصیل جا نمانده و رشد و پرورش یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *