ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روستای تیس چابهار

Untitled-9

استان سیستان و بلوچستان همچون بسیاری از استان‌های کشور از بخش‌ها و روستاهای مختلفی تشکیل شده است. روستای تیس یکی از روستاهای این استان است که در ۵ کیلومتری شمال غربی چابهار واقع شده است. تیس جزو مهم‌ترین بنادر ایران در گذشته محسوب میشد که بیشتر به تیز شهرت داشت. کالاهایی از آسیای شرقی و هند به این بندر وارد و از آنجا به نقاط بسیاری فرستاده میشدند. روستای تیس چابهار بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال ۹۵ دارای ۶۳۴۸ نفر جمعیت است و البته بسیار طبیعی است که بخش اعظمی از این جمعیت را دانش آموزان به خود اختصاص دهند.

به طورکلی در کشور ما کم نیستند مناطق و استان‌هایی که با توجه به تعداد دانش آموزان یا کودکان و نوجوانان آن منطقه از تعداد مناسب مدرسه و مراکز آموزشی برخودار نبوده و یا اگر هم مدارس به اندازه کافی در آنها وجود داشته باشد قطعا نیاز به بازسازی خواهند داشت. در همین راستا خیریه‌های مدرسه سازی همچون بنیاد برین در تلاشند تا این شهر و روستاها شناسایی شده و با در نظر داشتن دانش آموزان آن منطقه اقدام به ساخت مدرسه‌ای جدید و یا بازسازی مدرسه‌های قدیمی کنند.

اقدام به ساخت مدرسه ۶ کلاسه در تیس توسط خیریه برین

بنیاد خیریه برین هدفش دور نماندن فرزندان ایران از تحصیل و کسب دانش است که در این راستا تمامی نیرو و توان خود را با کمک خیرین مدرسه ساز به کار بسته است تا مناطق محروم را شناسایی کرده و اقدام به ساخت مدرسه در آنها نماید. در راستای هدف بنیاد برین، پس از تحقیقات گسترده در استان سیستان و بلوچستان، ساخت مدرسه در روستای کهن کهور واقع در مهرستان و روستای تیس در چابهار، در برنامه مدرسه سازی بنیاد قرار گرفت.
پس از شناسایی منطقه چابهار و بررسی دانش‌آموزان روستای تیس، ساخت مدرسه ۶ کلاسه در تیس چابهار تصویب گردید.

جزئیات ساخت مدرسه در روستای تیس چابهار

این مدرسه در روستای محمد موسی تیس کوپان ساخته خواهد شد. مقطع در نظر گرفته شده برای این مرکز آموزشی دوره اول و دوم متوسطه می‌باشد.

با توجه به مساحت زمین انتخاب شده و فضای اطراف، این مدرسه شامل ۶ کلاس خواهد بود که برای تحصیل ۳۰ دانش آموز دختر و ۱۰۶ دانش آموز پسر محیا می‌گردد.

در حال حاضر ساخت مدرسه ۶ کلاسه در تیس چابهار رو به پایان بوده و ۷۵ درصد از آن ساخته شده است. در آینده‌ای نزدیک تمامی کلاس‌ها و بنای ساختمان تکمیل و به دانش آموزان دختر و پسر تیس کوپان تقدیم خواهد شد تا با هدفی روشن به تحصیل علم و دانش در این فضای آموزشی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *