کارگاه فرزند پروری در برین

کارگاه فرزند پروری

تربیت و پرورش فرزند امری واجب در ساختن آینده کودکانمان است. اگر می‌خواهید کودکانی با اعتماد بنفس و حرمت نفس بالایی داشته باشید که آینده‌ای روشن و موفق داشته باشند باید نسبت به تربیت آنها بی‌تفاوت نبوده و برایشان وقت بگذارید. بی‌تریدی این وظیفه پر اهمیت، بین پدر و مادر تقسیم خواهد شد اما از آنجایی که مادر بیشترین زمان را با کودک خود سپری می‌کند بهتر است در کسب مهارت تربیت و پرورش فرزند خود کوشاتر باشد.

به طور کلی همه ما انسان‌ها خلق و خو و رفتارهایی داریم که بخشی از آنها را از والد خود به ارث برده و بخشی دیگر را به طور اکتسابی به دست می‌آوریم. اگر جزئی‌تر بخواهیم نگاه کنیم شخصیت هر فرد از سه بخش کودک، بالغ و والد تشکیل می‌شود که هر یک از رفتارهای ما نیز به یکی از این سه قسمت بر خواهد گشت.

چیزی که در این میان حائز اهمیت بسیار است بخش اکتسابی شخصیت ماست در نتیجه اگر پدر و مادری باشیم که رفتارهای کودک خود را بشناسیم و بهترین عکس‌العمل را در برابر آن رفتارها از خود نشان دهیم این امکان را فراهم خواهیم آورد تا فرزندمان نکات مثبتی را در طول زندگی کسب کرده و شخصیت سالمی داشته باشد.

برخی از رفتارهایی که از کودک در سنین کم سر می‌زند نشان دهنده موضوعی است که شناسایی این رفتار و برخورد صحیح در مقابل آن، نیازمند به کسب آموزش و مهارت‌هایی است. بهتر است پدران و مادران از همان ابتدا مهارت‌های فرزند پروری را فرا گیرند تا بتوانند رفتارهای غلط را در کودکان خود تشخیص داده و آنها را به سمت رفتاری صحیح سوق دهند.

کارگاه فرزند پروری برین

تشکیل جلسات آموزشی اصلاح رابطه مادر و کودک در خیریه برین

خیریه برین اساس کار خود را بر اهمیت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان قرار داده است و هدف این بنیاد ساخت آینده‌ای بهتر برای فرزندان ایران است. برین در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مدرسه سازی، نوسازی مدارس فرسوده، کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند و… انجام می‌دهد. تشکیل کلاس‌های آموزشی نیز یکی از فعالیت‌های این نهاد خیریه است.

اقدام جدید برین در زمینه آموزشی، برگزاری کلاس‌های فرزندپروری در ۶ جلسه هفتگی می‌باشد. این کلاس‌ها با حضور روانشناسان کودک و مادران تشکیل می‌شود و محوریت آن بر اصلاح رابطه مادر و کودک می‌باشد. روز شنبه مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ اولین جلسه کلاس فرزند پروری بنیاد برین برگزار شد.

کارگاه فرزند پروری و مدیریت رفتار فرزندان (PMT) با محوریت اصلی برقراری ارتباط موثر و مثبت با فرزند، اصلاح مشکلات رایج مرتبط با کنترل آنان در خانواده و اشتراک گذاری تجربیات مادران شرکت کننده در فضایی صمیمانه برگزار می‌شود. در این کارگاه مشکلات ارتباطی مادران با فرزندانشان بررسی و شناسایی شده و متخصصین مشاوره و روانشناسی، بهترین راهکارها را با توجه به شرایط خاص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌دهند. ضرورت اجرای چنین کارگروه‌هایی، با توجه به اهمیت و فراوانی مسائل جاری در خانواده‌های تک سر پرست و آسیب دیده بسیار ضروری و بدیهی به نظر می‌آید. امید است با برگزاری مناسب و کار آمد این قبیل کارگاه‌های آموزشی، بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت نیل به اهداف عالی بنیاد خیریه برین برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *